ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(Jelen ÁSZF 2024.11.01. napjától hatályos. Verzió: 2024. v1)
Kérjük, hogy a vásárlásukat megelőzően olvassák el jelen Általános Szerződési Feltételeket!
1. Impresszum
1.1. Szolgáltató: Trodimp 25 Webáruház Kft.
Székhely (és egyben panaszügyintézés helye): 1119 Budapest, Borszék köz 1.
Cégjegyzékszám: 01-09-378673
Adószám: 28991678-2-43
Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Telefon: +36 1 206 2157
E-mail: info@trodimp.hu
Nyitvatartás: hétfőtől - péntekig 8.00-16.00
1.2. Tárhelyszolgáltató: Shoprenter Kft.
Cím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Telefon: +36 1 234 5012
E-mail: info@shoprenter.hu
2. Általános rendelkezések
2.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg a Szolgáltató, mint eladó és a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe vevő, a Szolgáltatóval szerződést kötő vásárló (továbbiakban: Felhasználó) (Szolgáltató és Felhasználó a továbbiakban együttesen: Felek) között létrejött szerződéses jogviszonyt a Szolgáltató által a www.trodat.hu domain cím alatt elérhető webáruházon keresztül értékesítésre kínált termékek vonatkozásában.
2.2. A Felhasználó a webáruházban történő termékrendelés véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházban történő vásárlással a Felhasználó elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a Felek között létrejövő adásvételi szerződés részét képezi. A felhasználó, amennyiben belép a webáruházába, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa, akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webáruháznak, az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webáruház használatára, megrendelés leadására.
2.3. A jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), kizárólag elektronikus formában és ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.
2.4. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető, egyúttal bármikor kinyomtatható a következő weboldalról: www.trodat.hu/aszf.
2.5. Bizonyos, az ÁSZF-ben meghatározott jogokat csak a kifejezetten fogyasztónak minősülő Felhasználók gyakorolhatnak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja alapján fogyasztónak kell tekinteni azt, aki „szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy”.
3. Regisztráció, adatbeviteli hibák javítása
3.1. A weboldalon történő vásárlásához előzetes regisztráció szükséges. A Felhasználó regisztrációját a Szolgáltató e-mail üzenetben igazolja vissza. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a regisztrációt. Felhasználó a vásárlás és regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni.
3.2. Szolgáltató a regisztráció során bármely okból kifolyólag hibásan megadott adatokból eredően a Felhasználót ért valamennyi következményért kizárja a felelősségét (ideértve különösen a hibásan megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, hibás teljesítésért, illetve a szolgáltatás teljesítése során felmerülő egyéb problémákért).
3.3. Felhasználó köteles a regisztráció során megadott felhasználónevet és jelszót titokban tartani. A Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli, ha a Felhasználó a felhasználó nevét és/vagy a jelszavát elfelejti, vagy azok közül bármelyik más harmadik személy számára hozzáférhetővé válik. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha a Felhasználó felhasználónevét és jelszavát felhasználva a Felhasználó helyett és nevében más, harmadik személy ad le megrendelést a webáruházban. A Szolgáltató ez esetben is jogosult a Felhasználótól a szerződés teljesítését követelni (ideértve különösen a vételár fizetési kötelezettség teljesítését).
3.4. A hibásan rögzített adatok megváltoztatására, bejelentkezés után, a saját profil menüpontban van lehetősége. Aktív rendelést érintő adatok módosítására kizárólag ügyfélszolgálatunkon keresztül van lehetőség, a rendelés állapotától függően. Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására. Felhívjuk figyelmét, az Ön kizárólagos felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a megrendelt termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani.
4. Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre, ár feltüntetés
4.1. A megjelenített termékek online, telefonon vagy személyesen a Szolgáltató üzlethelyiségében rendelhetőek meg. A termékekre és a kapcsolódó szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak magyar forintban értendőek és tartalmazzák a törvényben előírt áfát (azaz az ár bruttó ár), azonban nem tartalmazzák a rendelés értékétől függően alkalmazandó szállítás díját. Csomagolási költség csak dísz- vagy egyéb speciális csomagolás esetén kerül felszámításra.
4.2. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató előzetesen és mindenre kiterjedően tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról és lényeges feltételeiről.
4.3. Az árak tájékoztató jellegűek, a Szolgáltató az átváltoztatás jogát fenntartja.
4.4. A webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, fényképes ábrázolását. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Felhívjuk a figyelmét, hogy a termékfotóhoz, valamint a megadott méretekhez képest kis mértékű eltérés előfordulhat.
4.5. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, vagy az olyan esetekre, amikor nyilvánvaló, hogy a termék nem az igazolható piaci áron került feltüntetésre és a Szolgáltató nem kedvezménnyel értékesíti a terméket, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a piaci áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától. Amennyiben a Felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a Felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
5. Rendelés menete, szállítási és fizetési feltételek
5.1. Felhasználó a honlapon szereplő termékkategóriák között navigálva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket, illetve ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat, kiegészítőket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, ismertetőjét, árát, várható szállítási költségét és idejét. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül.
5.2. Felhasználó a termék kiválasztásával és darabszámának beállításával helyezheti a virtuális kosárba a megrendelni kívánt terméket és a kapcsolódó szolgáltatást. A Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „Kosár” ikonra kattintva. A kosárban a Felhasználó ellenőrizheti a megvásárolni kívánt termékek darabszámát, illetve törölheti akár a kosár teljes tartalmát. A mennyiségeket a Felhasználó a „+,-” ikonra kattintva egyedileg is módosíthatja. Amennyiben a Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, folytathatja a navigálást a webáruházban anélkül, hogy a kosárba helyezett termékek és kapcsolódó szolgáltatások elvesznének. Ha Ön nem szeretne további terméket vásárolni, a kosár tartalmának ellenőrzését követően véglegesítheti megrendelését a „Tovább a kosárhoz” vagy „Pénztár” feliratú gombra kattintva. Ha az utóbbi lehetőséget választotta, akkor megjelenik a kosár tartalma, ahol leellenőrizheti kosarának tartalmát. Ha mindent rendben talált, akkor a „Tovább” gombra kattintva elkezdheti a megrendelést és bejelentkezhet fiókjába.
5.3. Amennyiben Ön a Szolgáltatótól azt kéri, hogy a Szolgáltató az Ön által megrendelt terméket az Ön utasítása szerint, az Ön által megadott adatok alapján szabja az Ön igényeire, úgy első lépésben válassza ki a megrendelni kívánt terméket és kattintson a termék oldalára, majd a válassza ki a termék egyedi specifikációit és az erre szolgáló felületen adja meg vagy töltse fel a terméken használni kívánt egyedi megszövegezést, jelölést. A Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen a „c” és az „e” pontban meghatározottak esetén: „olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak”. Tájékoztatjuk, hogy a gravírozás és a bélyegző készítés szolgáltatásunk esetén – mivel a termékeket az Ön személyére szabjuk – Önt a 14 napos indokolás nélküli elállási jog nem illeti meg.
5.4. Felhívjuk a Felhasználóink figyelmét, hogy a termék(ek) kosárba helyezése nem eredményezi a termék „lefoglalását”, illetőleg nem jelenti a Felhasználó részéről sem a vételi szándék kinyilvánítását, sem a megrendelés véglegesítését. Ebből következően előfordulhat, hogy a kosárba helyezett termék bizonyos idő elteltével kikerül a Felhasználó kosarából mivel azt egy másik Felhasználó időközben megvásárolta.
5.5. Ha a Felhasználó bejelentkezett fiókjába, megadott minden szükséges személyes és számlázási adatot, a következő oldalon választhat az átvételi lehetőségek közül (kiszállítás vagy személyes átvétel). Kiszállítás esetén a szállítási adatokat kell megadnia, amennyiben bejelölte, hogy a számlázási címtől eltérő címre kéri a kiszállítást. A szállítási adatok megadását követően a Felhasználó igazolhatja, hogy elolvasta, megértette és elfogadta az általános szerződési feltételeket és az adatvédelmi tájékoztatást. Szintén ezen az oldalon kell kiválasztania a Felhasználónak a rendelkezésre álló lehetőségek közül a kívánt fizetési módot. A „Vásárlás” vagy „Megrendelés befejezése” gombra kattintva véglegesítheti megrendelését és küldheti el azt a Szolgáltató részére.
5.6. A kupon és hűségpont kedvezmények beváltására a pénztárban van lehetőség
5.7. Amennyiben a Felhasználó az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette, akkor megrendelést ad le, mely a Felhasználó részéről kötelező érvényű ajánlatnak minősül. Ezen ajánlat azonban nem jár automatikusan a Felhasználó ajánlatának Szolgáltató általi elfogadásával. A vásárlói megrendelés megérkezésének automatikus visszaigazolása továbbá nem jelenti a Felhasználó ajánlatának elfogadását. A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor a Szolgáltató kinyilvánítja a rendelés elfogadását, amelyet egy külön, a Felhasználónak küldött e-mailben igazol vissza. A Szolgáltató legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését és automatikus visszaigazolását követő 3 (három) munkanapon belül újabb e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató által küldött visszaigazoló e-mail az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
5.8. A webáruházban vásárolt termékek kereskedelmi továbbértékesítése szigorúan tilos, ide nem értve a viszonteladói szerződéses kapcsolatban álló partnereket.
5.9. A rendelés feladása során a Felhasználó a következő fizetési és szállítási (átvételi) módok közül választhat:
Fizetés
Fizetés utánvétellel készpénzben vagy kártyával a futárnak vagy az üzletben az eladónak. Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal, vagy csomagpontra kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak, vagy a csomagponton teljesítse készpénzben, vagy bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Átutalás: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 (három) napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül a webáruház felületén.
Felhasználói nyilatkozat bankkártyás fizetés esetére SimplePay útján: „Tudomásul veszem, hogy Szolgáltató, mint adatkezelő által a(z) https://www.trodat.hu/ felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére.” Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: számlázási név és cím, e-mail, telefonszám. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay adatkezelési tájékoztatóban, a következő linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff
Szállítás
A megrendelt terméket az ÁSZF 1. pontban megjelölt üzlethelyiségben tudja a Felhasználó átvenni személyesen, vagy az Ön által megadott szállítási címre kerül kiszállításra a megrendelése futárszolgálattal.
A Megrendelése állapotának változásairól, beérkezéséről, illetőleg a futárnak való átadásról e-mail vagy SMS értesítést küld a Szolgáltató a Felhasználó részére, ezért fontos, hogy a regisztráció folyamán pontos adatok és SMS fogadására képes telefonszám kerüljön rögzítésre.
Munkanapokon a délig leadott, és Szolgáltató raktárában lévő rendelési tételeket, még aznap összekészíti a Szolgáltató, és ha kiszállítással kérte a csomagot, legkésőbb a következő munkanap folyamán átadásra kerül a futárszolgálatnak.
Ha a megrendelt termék nincs raktáron vagy több tételből áll a megrendelés, akkor a termék csak akkor kerül összekészítésre és átadásra a futárnak, ha minden termék rendelkezésre áll.
Személyes átvétel esetén készpénzes, illetve bankkártyás fizetésre van lehetőség figyelembe véve a készpénzes fizetésre vonatkozó jogszabályokat.
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra között. Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, célszerű szállítási címként a munkahelyi címét megadni, amennyiben erre lehetősége van.
A futárszolgálat összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen - Felhasználónak felróható okból -, akkor a futár a terméket visszaszállítja Szolgáltatóhoz és a Szolgáltató azt továbbértékesítheti, a megrendelést pedig törölheti. Ilyen esetben, ha a Felhasználó utólag mégis kéri a termék újbóli kiszállítás, köteles az új kiszállítás költségét megfizetni a Szolgáltató részére, illetve köteles a megrendelés értékét átutalással megfizetni a Szolgáltató részére. MPL választása esetén a sikertelen kézbesítési kísérletek után a legközelebbi postán a csomag még pár napig átvehető. A pontos információk elérhetőek a posta.hu oldalon.
A csomag átvételekor a futár jelenlétében a Felhasználó köteles ellenőrizni annak külső sértetlenségét. Ha a csomag kívülről szemmel láthatóan sérült, kérjük, ne vegye át a csomagot!
Kiszállítás esetén a termék ellenértékét, valamint a kiszállítás díját a rendelés átadásakor készpénzben vagy bankkártyás tranzakcióval kell megtéríteni a futárnak utánvétes szállítási mód esetén. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levele alapján minden költséget tartalmaz.
Szolgáltató csak egyedi ajánlat esetében, az erre irányuló külön megállapodás alapján vállal külföldre történő szállítást is.
A Szolgáltató szállítással és fizetéssel kapcsolatos további aktuális információi elérhetőek itt: https://www.trodat.hu/fizetes-szallitas
5.10. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató a megrendelt termék tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles. Az utánvéttel történő fizetés esetén a termék tulajdonjoga a vételár megfizetésével száll át a Felhasználóra, a vételár teljes megfizetéséig a Szolgáltató a tulajdonjogát kifejezetten fenntartja.
5.11. A kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
5.12. Amennyiben a Felhasználó korábban úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át, vagy a termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötheti. A Szolgáltató visszatarthatja a termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a termék árának kifizetése sikeresen megtörtént Amennyiben a termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Felhasználót.
5.13. Amennyiben egyes termékek a megrendelés leadását (ideértve a megrendelés visszaigazolását is) követően nem érhetőek el a Szolgáltatónál, mert azok beszállítóknál már nem elérhetőek, akkor a Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben.
5.14. A Szolgáltató előteljesítésre, illetve részteljesítésre korlátlanul jogosult.
5.15. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
5.16. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
5.17. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik. Ilyen esetben a Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Felhasználó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméket) – a termékhez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) érvényesíti a Felhasználóval szemben.
5.18. Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy bizonyos nagyobb volumenű ügyletek és partnerek tekintetében az itt meghatározott feltételektől kedvezőbb, egyedi szerződéses feltételeket biztosítson.
5.19. A termék kifizetésével kapcsolatban a Felhasználó érdekkörében felmerülő összes költség - különösen, de nem kizárólag a tranzakciós illetéket, nem magyarországi banknál vezetett bankszámláról való utalás költsége vagy banki készpénzbefizetés költsége - minden esetben a Felhasználót terheli.
5.20. Szolgáltató jogosult az ügyletre vonatkozó számviteli kötelezettségeit kizárólag elektronikus számla kiállításával teljesíteni. A Szolgáltató által kiállított elektronikus számla adóigazgatási azonosításra alkalmas, a számviteli és ÁFA törvények által szabályozott elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat. Az eredeti elektronikus számla, mint hiteles bizonylat igazolja az adófizetéssel összefüggő kötelezettségek és jogok meglétét, ezért az elektronikus úton kibocsátott számlákat elektronikus formában szükséges megőrizni a vonatkozó jogszabályok szerint. A Szolgáltató által kibocsátott számla megfelel a vonatkozó jogszabályokban előírt követelményeknek.
6. Elállási jog
6.1. A jelen pontban meghatározott alábbi jogok kizárólag a fogyasztókat illetik meg. A nem fogyasztónak minősülő Felhasználók a jelen pontban alábbiakban meghatározott elállási jog gyakorlására nem jogosultak.
6.2. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdésének az értelmében termék adásvételére irányuló szerződés esetén a fogyasztó jogosult a (i) a terméknek, (ii) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, (iii) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, (iv) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 naptári napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
6.3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát. Amennyiben a fogyasztó élni kíván az elállási jogával, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató vevőszolgálatának a jelen ÁSZF-ben megjelölt elérhetőségei valamelyikén jelezni.
6.4. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől (több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől) számított 14. nap lejárta előtt elküldi az elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
6.5. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, faxon történő megküldés esetén a sikeres adást visszaigazoló üzeneten szereplő időpontot, emailen keresztül történő jelzés és alkalmával pedig az email beérkezésének időpontját. Az elállási jognyilatkozat postai úton történő elküldése esetén a Szolgáltató kizárólag az ajánlott levélküldeményként feladott nyilatkozatokat fogadja el.
6.6. A fogyasztó az elállási jognyilatkozatát közölheti a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletét képező elállási nyilatkozatminta felhasználásával is. A nyilatkozatminta alkalmazása nem kötelező, a fogyasztó a saját szavaival is megfogalmazhatja elállási nyilatkozatát, de annak egyértelműnek kell lennie.
6.7. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát a jelen pont és a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseivel összhangban gyakorolta.
6.8. A fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató vevőszolgálatának a címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A terméket valamennyi tartozékkal együtt kell visszaküldeni. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A fogyasztó a megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Szolgáltató részére. A csomag postai úton történő elküldése esetén a Szolgáltató kizárólag az ajánlott csomagként feladott küldeményt fogadja el.
6.9. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztó viseli, a Szolgáltató nem vállalja ezeknek a költségeknek a megfizetését.
6.10. Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
6.11. Ha fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő fizetési késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
6.12. A Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; de a fogyasztót ebből eredően semmilyen többletköltség nem terheli. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
6.13. Fogyasztó a termékeket csak a jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékben használhatja az elállási jog gyakorlása előtt. Fogyasztó az ezt meghaladó mértékű használatból eredő értékcsökkenésért felel. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a fogyasztót terheli.
6.14. Nem illeti meg az elállási jog fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak (pl. gravírozás, egyedi formagyártás, feliratozás stb.). A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
7. Szavatosság
7.1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Szolgáltató kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Fogyasztói szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja. Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
7.2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztónak minősülő megrendelő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag a fogyasztónak minősülő megrendelő jogosult érvényesíteni a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
· a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
· a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
· a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3. Amennyiben a nem fogyasztónak minősülő Felhasználó olyan igényt kíván érvényesíteni a Szolgáltatóval szemben, amely igény kizárólag a fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg és ezzel a Szolgáltatónak kárt (így különösen a jogosulatlan igény kezelésével kapcsolatban felmerülő jogi és adminisztratív költségeket) okoz, úgy a nem fogyasztónak minősülő Felhasználó köteles a Szolgáltatónál ebből eredően felmerülő károkat (így különösen a jogosulatlan igény kezelésével kapcsolatban felmerülő jogi és adminisztratív költségeket) maradéktalanul megfizetni.
8. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI.28.) IM rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban – jelen pontban – együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.
A jótállásból eredő jogok jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
Emellett a Szolgáltató önként is jótállást vállalhat, amely esetben a fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási nyilatkozatot kell átadnia. A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. Az önként vállalt jótállás feltételeiről a weboldalon talál részletes tájékoztatást.
A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:
· az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti
· a jótállásra kötelezett nevét és címét
· a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást
· azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
· a jótállás feltételeit,
· az áru vételárát.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg kötelező jótállás esetén?
Jótállási jogok
A Felhasználó jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Felhasználó a jótállás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
Érvényesítési határidő
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
· 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
· 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Felhasználó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási határidő a fogyasztási cikk a Felhasználó részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a Felhasználó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok
A kijavítás kezelésekor a Szolgáltatónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Felhasználót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. A Felhasználó az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Felhasználó általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Amennyiben a Szolgáltató nem tudja a fogyasztási cikket 30 (harminc) napon belül kijavítani:
· ha a Felhasználó ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
· amennyiben a Felhasználó nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
· amennyiben a Felhasználó nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
Kivételek a jótállás alól
A jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak. Ezen áruk esetében is köteles törekedni azonban a Szolgáltató arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Felhasználót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A Szolgáltató önkéntes jótállási vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt az új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy az áru az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül az árut ki kell cserélnie.
Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
9. Felelősségkorlátozás
9.1. A Szolgáltató kizárja a felelősséget minden olyan kárért, amelyet a Felhasználó vagy harmadik személy szerződés- illetve jogellenes tevékenysége vagy mulasztása okozott.
9.2. A Szolgáltató a szerződésszegéssel okozott közvetlen károkért legfeljebb a nettó szerződéses ellenérték erejéig felel. A Szolgáltató nem köteles a neki nem felróható késedelmes teljesítésből eredő kár megtérítésére.
9.3. Nem minősül szerződésszegésnek, ha a Felek egyikének sem felróható okból (vis maior) a Felek bármelyike nem tudja teljesíteni a szerződésben foglalt kötelezettségeit. Vis maior körülménynek kell tekinteni azokat az előre nem látható és emberi erővel elháríthatatlan körülményeket (pl.: háború, hadi állapot, sztrájk, járványhelyzet, földrengés, árvíz, tűzvész, terrorcselekmény, terrorveszély-helyzet, ipari szerencsétlenség, szállítóeszközök akadályoztatása, embargó, kormányzati vagy jogi korlátozások, távközlési eszközök működési zavara – beleértve a távközlési szolgáltatók hálózatait is – stb.), amelyek nem függnek a Felek akaratától és közvetlenül akadályozzák az adott felet a szerződéses kötelezettségének teljesítésében. A másik fél kérésére a vis maior tényről az érintett fél köteles megfelelő igazolást bemutatni. A Felek ellentétes írásbeli megállapodásának hiányában a szerződéses határidők a vis maior időtartamával arányosan meghosszabbodnak. Bármelyik felet érintő vis maior esetén a Felek kötelesek tárgyalásokat folytatni annak érdekében, hogy a vis maior jellegétől függően egyetértésben döntsenek a károk enyhítéséről, vagy végső esetben a szerződés megszüntetéséről. Amennyiben a vis maior időtartama a 30 (harminc) naptári napot meghaladja, bármely fél jogosult a szerződéstől írásban elállni minden hátrányos jogkövetkezmény – így különösen kötbér vagy kártérítési kötelezettség – nélkül, illetve abban az esetben is, ha erre egyébként a szerződés alapján nem lenne jogosult. A szerződéstől való elállás előtt a Felek kötelesek egyeztetést lefolytatni a szerződés esetleges módosításáról. Amennyiben az egyeztetés 10 (tíz) munkanapon belül nem vezet eredményre, megnyílik a szerződéstől való elállás lehetősége. A fenyegető vis maiorról és a vis maior bekövetkezéséről, várható időtartamáról a Felek egymást haladéktalanul, de legkésőbb 8 (nyolc) napon belül írásban tájékoztatni kötelesek. A fenyegető vagy bekövetkező vis maiorról történő késedelmes tájékoztatásból származó kárért a késedelmes tájékoztatásért felelős fél felel.
9.4. Szolgáltató biztosítja a weboldal folyamatos működőképességét a teljes funkcionalitásának állandó biztosításával, valamint a weboldalhoz kötődő szolgáltatások folyamatos internetes elérhetőségét hardveres és szoftveres hátterük biztosításával. Felek a folyamatosságot biztosítottnak tekintik abban az esetben, ha a weboldal bármely naptári év időtartamának 98%-ában (kilencvennyolc százalékában) interneten keresztül megfelelőn elérhető. Szolgáltató nem felelős a weboldal működésének szüneteléséért, ha a szüntetést vis maior vagy a Szolgáltató érdekkörén kívül eső harmadik személy magatartása idézte elő. Az ilyen okokból történő szünetelés nem jelenti a Szolgáltató által a rendelkezésre állással kapcsolatban vállalt bármely kötelezettség megszegését.
9.5. Szolgáltató rendszeres karbantartás miatt a jelen alpontban foglalt feltételek mellett jogosult a vállalkozást szüneteltetni. Jelen alpont alkalmazásában rendszeres karbantartásnak minősülnek a Szolgáltató technikai eszközeink üzemképes állapotban való tartására vonatkozó karbantartási tevékenységek, amelyek biztosítják a karbantartás hatására a honlap és az ahhoz kapcsolódós szolgáltatás rendeltetésszerű működését. A rendszeres karbantartás körébe tartoznak azok a tevékenységek is, amelyek a szolgáltatás nyújtásához szükséges kiszolgáló eszközök meghibásodásának megelőzése érdekében kerülnek elvégzésre. A Szolgáltató megtesz minden ésszerű lépést annak érdekében, hogy a rendszeres karbantartás során - a karbantartási munka jellegére tekintettel - a szolgáltatás a lehető legrövidebb ideig szüneteljen. Ez nem jelenti a Szolgáltató által a rendelkezésre állással kapcsolatban vállalt bármely kötelezettség megszegését.
10. Panaszkezelés
10.1. A jelen pontban meghatározott jogok kizárólag fogyasztókat illetik meg.
10.2. A Szolgáltató székhelye, a panaszügyintézés helye, az ügyfélszolgálatának levelezési címe, elektronikus levelezési címe és telefonszáma az ÁSZF 1. fejezetében található.
10.3. A Felhasználó a Szolgáltatónak a szolgáltatás nyújtásával közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó hivatalos panaszát kizárólag írásban közölheti a Szolgáltatóval. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
10.4. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja, és a Felhasználónak megküldi, elsősorban a Felhasználó által megadott e-mail címre. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Felhasználót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.
10.5. Amennyiben Felek között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára.
10.6. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: Jogszabálysértés esetén a fogyasztó az illetékes kormányhivatal eljárását kezdeményezheti. Az eljárás lefolytatására a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye, ennek hiányában értesítése címe szerinti kormányhivatal vagy az a kormányhivatal jogosult, melynek területén a jogellenes magatartást elkövették. A kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
10.7. Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése: Amennyiben a Szolgáltató panaszkezelési tevékenysége nem a fogyasztó megelégedésére történt, vagy a fogyasztó panaszát a Szolgáltató elutasította, a területileg illetékes Békéltető Testületek ingyenes eljárását igényelheti. Az eljárást a fogyasztónak minősülő ügyfélnek vagy a fogyasztónak a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes vármegyei kereskedelmi kamara által működtetett Békéltető Testületnél, belföldi lakóhely vagy tartózkodási hely hiányában a Szolgáltató székhelye szerint illetékes vármegyei kereskedelmi kamara által működtetett Békéltető Testületnél kell kezdeményeznie. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vármegyei szervezetek listáját és elérhetőségeit elérheti többek között a www.bekeltetes.hu oldalon.
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Elérhetőség: |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Pest Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
10.8. Online vitarendezési fórum igénybevétele: Tájékoztatjuk Felhasználót az online vitarendezés igénybevételéről. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr. Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.
10.9. A Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
10.10. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület neve:
Budapesti Békéltető Testület:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31
11. Védjegyek és szerzői jogok
11.1. A Szolgáltató honlapján megjelenő védjegyek a Szolgáltató, illetve más jogtulajdonosok kizárólagos tulajdonát képezik. Ezen megjelöléseket a Szolgáltató, illetve a jogtulajdonosok kifejezett és előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül harmadik személyek semmilyen módon nem használhatják, nem terjeszthetik, és nem tehetik közzé.
11.2. A weboldal egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja a weboldal felületén, valamint a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
11.3. A weboldal tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
11.4. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
11.5. Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a weboldal domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató kifejezetten engedélyt ad.
12. Záró rendelkezések
12.1. Szolgáltató jogosult jelen szerződés teljesítéséhez alvállalkozókat, adatfeldolgozókat és egyéb szerződéses közreműködőket igénybe venni.
12.2. Az adatvédelemre vonatkozó részletes információkat az „Adatkezelési Tájékoztató” című dokumentum tartalmazza, amely elérhető a weboldal láblécében. Az ajánlat visszaigazolásával a Felhasználó elismeri, hogy az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát teljeskörűen megismerte és megértette.
12.3. Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát a Felek között a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakul szokás és gyakorlat. Továbbá a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás. A jelen ÁSZF és a honlapon elérhető tájékoztatók, valamint egyéb információk a Felek közötti szerződés teljes tartalmát magában foglalják.
12.4. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
12.5. A jelen ÁSZF a címben feltüntetett naptól kezdődően hatályos és visszavonásig marad hatályban. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-t. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt weboldalán közzéteszi, illetve a regisztrált Felhasználókat elektronikus úton is értesíti a változásról. A Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes. Az ÁSZF módosítása nem visszamenő hatályú, a módosított rendelkezéseket a módosítást követően leadott megrendelésekre, egyéb ügyletekre kell alkalmazni.
12.6. Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
12.7. A jelen ÁSZF-fel és a Felek között létrejött szerződéssel kapcsolatos minden nyilatkozat, illetve értesítés – különösen a szerződés módosításával, megszüntetésével kapcsolatos jognyilatkozat – csak írásban tehető meg érvényesen. A nyilatkozatot (értesítést) hatályosan a másik félnek kézbesíteni személyes átadás útján (átvételi elismervény ellenében), futárszolgálat útján, postai úton ajánlott, vagy tértivevényes ajánlott küldeményként lehet. Az átvétel időpontja az átvételi elismervényen, a futárszolgálat átvevő ívén, illetve a tértivevényen megjelölt időpont. Átvettnek tekintendő – a feladást követő 5. napon – a nyilatkozat akkor is, ha a címzettnek ténylegesen átadásra azért nem kerülhetett, mert a címzett a nyilatkozat átvételét megtagadta vagy a számára postán megküldött iratot nem kereste, nem vette át, illetve a jelen szerződésben rögzített értesítési címéről a másik fél előzetes értesítése nélkül elköltözött. Felek írásbeli értesítésként elfogadják – a szerződés módosítására, megszüntetésére vonatkozó jognyilatkozat vonatkozásában is – a Felek által megadott e-mail címekre küldött írásbeli nyilatkozatot, értesítést is, illetve egyéb kérdésekben az e- mail útján történő egyeztetést.
12.8. Felek kötelesek egymással együttműködni a szerződéskötési tárgyalások alatt, a szerződés megkötésénél, fennállása alatt és az esetleges megszüntetése során is, továbbá kötelesek tájékoztatni egymást a szerződést érintő lényeges körülményekről. A Felek a jelen ÁSZF-ből és az alkalmazásával létesített szerződéses kapcsolatból, valamint a Felek által kötött egyéb megállapodásból eredő vitás kérdéseiket elsősorban békés úton, peren kívül kísérlik meg rendezni. Amennyiben a Felek közötti tárgyalások nem vezetnek eredményre, úgy a szerződésből eredő jogvita elbírálására a Szolgáltató székhelye szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság jogosult, amennyiben a fogyasztói szabályok ettől eltérően nem rendelkeznek.
12.9. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. Tájékoztatjuk, hogy a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a Felekre külön kikötés nélkül irányadóak.
***